Üdvözöljük a XII. kerület alpolgármesterének blogján!

Váczi János feljegyzései filmekről, zenéről, sportról, politikáról és a hegyvidéki kerületben történő dolgokról szólnak. No, meg minden másról, amit érdekesnek talál arra, hogy írjon róla.

13/06/13 - 08:18

Óriási hegyvidéki siker Brüsszelben

1_2.jpgA „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” elnevezésű kampányunk szépen elhozta az Európai Unió különdíját, amelyet a „Lokális és Regionális Hatóságok” kategóriában Brüsszelben vehettünk át ünnepélyes keretek között Heinz Becker képviselőtől, a szakmai zsűri elnökétől. A kétfordulós szakmai megmérettetésen az idén 16 ország versenyzett, végül 5 kategóriában, összesen 26 pályaművet válogatott a döntőbe a szakmai zsűri, amelyben reklámügynökségi szakértők mellett az Európai Parlament képviselői is helyet foglaltak. A siker azért is óriási dolog, mert olyan társadalmi célú reklámkampányokkal együtt nyertünk, mint például az Európai Bizottság és a Barcelona labdarúgó csapatának közös programja, melyben a sztárfocisták személyes részvételükkel próbálták meggyőzni szurkolóikat a dohányzás ártalmairól. De velünk együtt nyert még az a menekültekkel kapcsolatos ENSZ-kampány is, amelynek arca Angelina Jolie volt. Ráadásul a mi kutyaürülékkel kapcsolatos kampányunk a töredékébe került az említett sok százmilliós, világsztárokat felvonultató kommunikációs programoknak.
 
A „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” kampány lényege az volt, hogy attitűdváltással próbáljuk meggyőzni a XII. kerületben élő kutyatartókat arról, hogy szedjék össze kutyáik után az ürüléket, amely a járdán hagyva, nemcsak hogy büdös és gusztustalan, hanem közegészségügyi kockázatot is jelent. A kampány több fázisból állt, és rengetegen csatlakoztak hozzá. Először színes ajtókat raktunk ki a kerület forgalmasabb pontjain, melyeken átlépve szimbolikusan is lehetett csatlakozni a programhoz. Ezt egy olyan szavazás követte, amiben az itt élők dönthettek arról, hogy hová kerüljenek ki azok az új kutyaürülék-gyűjtő kukák, amelyeket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai terveztek. Az új kukákat egyébként úgy alakították ki, hogy más kommunális hulladékot ne lehessen beledobni, ellenben a zacskókban gyűjtött ürülék egy gyors mozdulattal elhelyezhető legyen benne. Pár hete valaki azt kérdezte tőlem, hogy mi értelme van egy ilyen kampánynak, hiszen úgyis lesz olyan, aki otthagyja a kutyapiszkot az utcán. Szerintem az ilyen programok sikerét máshogy érdemes mérni. Például úgy, hogy ha eddig tíz emberből négyen szedték össze az ürüléket, de ezután tízből hatan vagy heten, azzal jelentősen tudjuk javítani a helyzetet. Különösen büszke vagyok arra, hogy ez egy igazi hegyvidéki kezdeményezés volt, hiszen az Istenhegyi úton működő, többszörösen is az év ügynökségének megválasztott  ACG reklámügynökség kreatív csapata, a Zugligeti úti MOME tervezői és a Szabó Krisztina vezette önkormányzati csapat közös munkáját díjazták Brüsszelben.  

Szólj hozzá! · 1 trackback

13/06/12 - 13:08

Vegaburger

vincent.jpgHa ezzel tényleg végre fel lehet rakni a MOM Parkban található McDonald’s étlapjára egy vegaburgert, akkor azt kérem minden kedves olvasótól, hogy a cikk alján egy kattintással szavazzon a hús nélküli Vincent Vega szendvicsre, ami nemcsak jól néz ki, de nyilván finom is!

Címkék: szavazás facebook hamburger vegaburger Hegyvidék Vincent Vega MOM Park

5 komment

süti beállítások módosítása