13/06/13 - 08:18
Óriási hegyvidéki siker Brüsszelben
A „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” elnevezésű kampányunk szépen elhozta az Európai Unió különdíját, amelyet a „Lokális és Regionális Hatóságok” kategóriában Brüsszelben vehettünk át ünnepélyes keretek között Heinz Becker képviselőtől, a szakmai zsűri elnökétől. A kétfordulós szakmai megmérettetésen az idén 16 ország versenyzett, végül 5 kategóriában, összesen 26 pályaművet válogatott a döntőbe a szakmai zsűri, amelyben reklámügynökségi szakértők mellett az Európai Parlament képviselői is helyet foglaltak. A siker azért is óriási dolog, mert olyan társadalmi célú reklámkampányokkal együtt nyertünk, mint például az Európai Bizottság és a Barcelona labdarúgó csapatának közös programja, melyben a sztárfocisták személyes részvételükkel próbálták meggyőzni szurkolóikat a dohányzás ártalmairól. De velünk együtt nyert még az a menekültekkel kapcsolatos ENSZ-kampány is, amelynek arca Angelina Jolie volt. Ráadásul a mi kutyaürülékkel kapcsolatos kampányunk a töredékébe került az említett sok százmilliós, világsztárokat felvonultató kommunikációs programoknak.
A „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” kampány lényege az volt, hogy attitűdváltással próbáljuk meggyőzni a XII. kerületben élő kutyatartókat arról, hogy szedjék össze kutyáik után az ürüléket, amely a járdán hagyva, nemcsak hogy büdös és gusztustalan, hanem közegészségügyi kockázatot is jelent. A kampány több fázisból állt, és rengetegen csatlakoztak hozzá. Először színes ajtókat raktunk ki a kerület forgalmasabb pontjain, melyeken átlépve szimbolikusan is lehetett csatlakozni a programhoz. Ezt egy olyan szavazás követte, amiben az itt élők dönthettek arról, hogy hová kerüljenek ki azok az új kutyaürülék-gyűjtő kukák, amelyeket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai terveztek. Az új kukákat egyébként úgy alakították ki, hogy más kommunális hulladékot ne lehessen beledobni, ellenben a zacskókban gyűjtött ürülék egy gyors mozdulattal elhelyezhető legyen benne. Pár hete valaki azt kérdezte tőlem, hogy mi értelme van egy ilyen kampánynak, hiszen úgyis lesz olyan, aki otthagyja a kutyapiszkot az utcán. Szerintem az ilyen programok sikerét máshogy érdemes mérni. Például úgy, hogy ha eddig tíz emberből négyen szedték össze az ürüléket, de ezután tízből hatan vagy heten, azzal jelentősen tudjuk javítani a helyzetet. Különösen büszke vagyok arra, hogy ez egy igazi hegyvidéki kezdeményezés volt, hiszen az Istenhegyi úton működő, többszörösen is az év ügynökségének megválasztott ACG reklámügynökség kreatív csapata, a Zugligeti úti MOME tervezői és a Szabó Krisztina vezette önkormányzati csapat közös munkáját díjazták Brüsszelben.
Szólj hozzá! · 1 trackback
A bejegyzés trackback címe:
https://vaczijanos.blog.hu/api/trackback/id/tr675358102
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Magyar kampányt díjazott az EU
2013.06.13. 11:13:01
Az Európai Unió különdíját kapta a hegyvidéki önkormányzat kutyapiszok elleni kampánya.
Kommentek:

A „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele” kampány lényege az volt, hogy attitűdváltással próbáljuk meggyőzni a XII. kerületben élő kutyatartókat arról, hogy szedjék össze kutyáik után az ürüléket, amely a járdán hagyva, nemcsak hogy büdös és gusztustalan, hanem közegészségügyi kockázatot is jelent. A kampány több fázisból állt, és rengetegen csatlakoztak hozzá. Először színes ajtókat raktunk ki a kerület forgalmasabb pontjain, melyeken átlépve szimbolikusan is lehetett csatlakozni a programhoz. Ezt egy olyan szavazás követte, amiben az itt élők dönthettek arról, hogy hová kerüljenek ki azok az új kutyaürülék-gyűjtő kukák, amelyeket a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem diákjai terveztek. Az új kukákat egyébként úgy alakították ki, hogy más kommunális hulladékot ne lehessen beledobni, ellenben a zacskókban gyűjtött ürülék egy gyors mozdulattal elhelyezhető legyen benne. Pár hete valaki azt kérdezte tőlem, hogy mi értelme van egy ilyen kampánynak, hiszen úgyis lesz olyan, aki otthagyja a kutyapiszkot az utcán. Szerintem az ilyen programok sikerét máshogy érdemes mérni. Például úgy, hogy ha eddig tíz emberből négyen szedték össze az ürüléket, de ezután tízből hatan vagy heten, azzal jelentősen tudjuk javítani a helyzetet. Különösen büszke vagyok arra, hogy ez egy igazi hegyvidéki kezdeményezés volt, hiszen az Istenhegyi úton működő, többszörösen is az év ügynökségének megválasztott ACG reklámügynökség kreatív csapata, a Zugligeti úti MOME tervezői és a Szabó Krisztina vezette önkormányzati csapat közös munkáját díjazták Brüsszelben.
https://vaczijanos.blog.hu/api/trackback/id/tr675358102
Trackback: Magyar kampányt díjazott az EU 2013.06.13. 11:13:01
Az Európai Unió különdíját kapta a hegyvidéki önkormányzat kutyapiszok elleni kampánya.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
