15/01/27 - 20:42
Testületi döntés a Normafáról
Ellenszavazat nélkül fogadta el ma a Képviselő-testület azt a határozatot, amely a Normafát érintő helyi népszavazási kérdésünk alapját adja. A benyújtott népszavazási kérdés a következő:
"Egyetért-e Ön a Normafa területének helyreállításával a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015. (I.27.) számú határozatában foglaltak szerint?"
A határozat pedig a következőket tartalmazza:
A Képviselő-testület támogatja a Normafa területének a helyi népszavazást követő helyreállítását az alábbiak szerint:
a) A Normafa megújítása során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a Normafa területének jelentős része a Budai Tájvédelmi Körzethez tartozik, természetvédelmi terület, valamint védett erdő. A Normafa helyreállításánál a Zugligeti úttól Budakeszi határáig, a Szépjuhászné úttól a Hegyhát útig terjedő területet egy környezeti egységként kell tekinteni. A rekonstrukció során a Natura 2000-es természetvédelmi hatásbecslés megállapításai, valamint a környezetvédelmi előírások szerint kell eljárni a Normafa történelmi, kulturális hagyományainak figyelembevételével. Kiemelten fontos a fenntarthatóság elve mentén az egész éves használat lehetőségének kidolgozása oly módon, hogy a Normafa környékén élők nyugalma ne sérüljön.
b) A közlekedés szabályozása a Normafa területén a közösségi közlekedés előnyben részesítésével
Ennek keretében az Önkormányzat kezdeményezi az Eötvös út - Konkoly-Thege úti kanyar forgalomcsökkentését, a Távcső utca kiépítését, a buszforduló és a Normafa Síház melletti gépjárműparkoló áthelyezését az Eötvös út 40. és környékén lévő ingatlanok bevonásával. Az Önkormányzat szakmai és jogi támogatást nyújt a Fogaskerekű Vasút nyomvonalának meghosszabbításához és végállomásának elhelyezéséhez, szintén az Eötvös út 40. és környéke területére, továbbá kezdeményezi a Gyermekvasút környezetkímélő vasúttá történő átalakítását és a Libegő korszerűsítését.
A túlzott gépjárműforgalom csökkentése érdekében az Önkormányzat kezdeményezi a Normafa területén kívüli kisebb közösségi parkolók kialakítását (a Zugligeti úton, Budakeszi határában, a Szépjuhásznénál, a Hűvösvölgyben), ide vezető túraútvonalakat épít ki, valamint kezdeményezi P+R parkolók kialakítását a közösségi közlekedési hálózat megállóihoz kapcsolódóan.
c) A területen található rossz műszaki állapotú, többnyire műemlékvédelem alatt álló épületek felújítása, új funkciók szerinti hasznosítása
Ennek keretében kerülhet sor természetvédelmi-oktatási központ kialakítására a Béla király út 59/E szám alatti ingatlanon, az egykori Fácán vendéglő épületének közösségi célú felújításával. Szintén feladat az önkormányzati tulajdonú, Zugligeti út 64. szám alatti, egykori Lóvasút végállomás épületének felújítása, közösségi célú hasznosítása.
d) A "Normafa Kapu", a Normafa központi területének megújítása, kialakítása
Az Önkormányzat tulajdonát képező, Eötvös út 48. szám alatti ingatlan adhat helyet az ún. "Normafa Kapu" látogató- és információs központnak. Kiemelten fontos az Eötvös út 40. szám alatti, egykori Olimpia Hotel kisajátításának és bontásának kezdeményezése. A parkoló áthelyezését követően kerülhet sor a Normafa Síház vendéglátó funkciójának kibővítésére, játszóhely, közösségi tér kialakítására.
e) Korlátozott síelési lehetőség biztosítása
Ennek keretében valósítható meg a Szaniszló rét környékén az oktató sífutó pálya, a Kis-Norma lejtőn a hajdani sípálya egy részének a Mátyás király útig történő helyreállítása mobil felvonó telepítésével, a természeti környezetet nem károsító húzólift visszaállításával, illetve adalékmentes, csapadékvízből előállított hó felhasználásával.
Az Önkormányzat a síelést támogató fejlesztések hatásainak vizsgálatára egy környezetvédelmi szakemberekből álló bizottságot hoz létre, amelynek feladata folyamatosan figyelni a használatból adódó esetleges kockázatokat és a Normafa természeti környezeti értékeire gyakorolt hatásokat. Biztosítani kell a szánkózás és a síelés biztonságos elkülönítését.
f) A közbiztonság javítása felügyeleti jelenléttel, illetve térfigyelő kamerák telepítésével
g) A Normafa környezeti terhelésének, zsúfoltságának enyhítése érdekében a túraútvonalak nagyobb területre történő széthúzása, kijelölésük a Hűvösvölgyig és a Hármashatárhegyig
A biztonságos használat érdekében szükséges a futók, sífutók, túrázók, kerékpárosok, valamint a sétálók által használt útvonalak szétválasztása. A fogyatékkal élők, különösen a mozgáskorlátozottak és látássérültek számára is látogatható területek kerülhetnek kialakításra.
h) A szükséges infrastrukturális háttér kialakítása
Ennek keretében az Önkormányzat többek között csomagmegőrzőket, öltözőket, padokat, hulladékgyűjtőket, valamint kulturált illemhelyeket és biztonságos, környezetkímélő, ellenőrzött tűzrakó helyeket biztosít, illetve alakít ki. Az Önkormányzat a Jánoshegyi utat felújítja, és a közvilágítást oly módon alakítja ki, hogy az ne terhelje felesleges fénnyel a környezetét. Az Önkormányzat kisebb játszóhelyeket hoz létre, és az Anna-réten található játszóteret teljesen felújítja.
Címkék: facebook határozat Hegyvidék Normafa
6 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://vaczijanos.blog.hu/api/trackback/id/tr947116077
Kommentek:
Ellenszavazat nélkül fogadta el ma a Képviselő-testület azt a határozatot, amely a Normafát érintő helyi népszavazási kérdésünk alapját adja. A benyújtott népszavazási kérdés a következő:
"Egyetért-e Ön a Normafa területének helyreállításával a Budapest Főváros XII. kerület Hegyvidéki Önkormányzat Képviselő-testületének 10/2015. (I.27.) számú határozatában foglaltak szerint?"
A határozat pedig a következőket tartalmazza:
A Képviselő-testület támogatja a Normafa területének a helyi népszavazást követő helyreállítását az alábbiak szerint:
a) A Normafa megújítása során kiemelt figyelmet kell fordítani arra, hogy a Normafa területének jelentős része a Budai Tájvédelmi Körzethez tartozik, természetvédelmi terület, valamint védett erdő. A Normafa helyreállításánál a Zugligeti úttól Budakeszi határáig, a Szépjuhászné úttól a Hegyhát útig terjedő területet egy környezeti egységként kell tekinteni. A rekonstrukció során a Natura 2000-es természetvédelmi hatásbecslés megállapításai, valamint a környezetvédelmi előírások szerint kell eljárni a Normafa történelmi, kulturális hagyományainak figyelembevételével. Kiemelten fontos a fenntarthatóság elve mentén az egész éves használat lehetőségének kidolgozása oly módon, hogy a Normafa környékén élők nyugalma ne sérüljön.
b) A közlekedés szabályozása a Normafa területén a közösségi közlekedés előnyben részesítésével
Ennek keretében az Önkormányzat kezdeményezi az Eötvös út - Konkoly-Thege úti kanyar forgalomcsökkentését, a Távcső utca kiépítését, a buszforduló és a Normafa Síház melletti gépjárműparkoló áthelyezését az Eötvös út 40. és környékén lévő ingatlanok bevonásával. Az Önkormányzat szakmai és jogi támogatást nyújt a Fogaskerekű Vasút nyomvonalának meghosszabbításához és végállomásának elhelyezéséhez, szintén az Eötvös út 40. és környéke területére, továbbá kezdeményezi a Gyermekvasút környezetkímélő vasúttá történő átalakítását és a Libegő korszerűsítését.
A túlzott gépjárműforgalom csökkentése érdekében az Önkormányzat kezdeményezi a Normafa területén kívüli kisebb közösségi parkolók kialakítását (a Zugligeti úton, Budakeszi határában, a Szépjuhásznénál, a Hűvösvölgyben), ide vezető túraútvonalakat épít ki, valamint kezdeményezi P+R parkolók kialakítását a közösségi közlekedési hálózat megállóihoz kapcsolódóan.
c) A területen található rossz műszaki állapotú, többnyire műemlékvédelem alatt álló épületek felújítása, új funkciók szerinti hasznosítása
Ennek keretében kerülhet sor természetvédelmi-oktatási központ kialakítására a Béla király út 59/E szám alatti ingatlanon, az egykori Fácán vendéglő épületének közösségi célú felújításával. Szintén feladat az önkormányzati tulajdonú, Zugligeti út 64. szám alatti, egykori Lóvasút végállomás épületének felújítása, közösségi célú hasznosítása.
d) A "Normafa Kapu", a Normafa központi területének megújítása, kialakítása
Az Önkormányzat tulajdonát képező, Eötvös út 48. szám alatti ingatlan adhat helyet az ún. "Normafa Kapu" látogató- és információs központnak. Kiemelten fontos az Eötvös út 40. szám alatti, egykori Olimpia Hotel kisajátításának és bontásának kezdeményezése. A parkoló áthelyezését követően kerülhet sor a Normafa Síház vendéglátó funkciójának kibővítésére, játszóhely, közösségi tér kialakítására.
e) Korlátozott síelési lehetőség biztosítása
Ennek keretében valósítható meg a Szaniszló rét környékén az oktató sífutó pálya, a Kis-Norma lejtőn a hajdani sípálya egy részének a Mátyás király útig történő helyreállítása mobil felvonó telepítésével, a természeti környezetet nem károsító húzólift visszaállításával, illetve adalékmentes, csapadékvízből előállított hó felhasználásával.
Az Önkormányzat a síelést támogató fejlesztések hatásainak vizsgálatára egy környezetvédelmi szakemberekből álló bizottságot hoz létre, amelynek feladata folyamatosan figyelni a használatból adódó esetleges kockázatokat és a Normafa természeti környezeti értékeire gyakorolt hatásokat. Biztosítani kell a szánkózás és a síelés biztonságos elkülönítését.
f) A közbiztonság javítása felügyeleti jelenléttel, illetve térfigyelő kamerák telepítésével
g) A Normafa környezeti terhelésének, zsúfoltságának enyhítése érdekében a túraútvonalak nagyobb területre történő széthúzása, kijelölésük a Hűvösvölgyig és a Hármashatárhegyig
A biztonságos használat érdekében szükséges a futók, sífutók, túrázók, kerékpárosok, valamint a sétálók által használt útvonalak szétválasztása. A fogyatékkal élők, különösen a mozgáskorlátozottak és látássérültek számára is látogatható területek kerülhetnek kialakításra.
h) A szükséges infrastrukturális háttér kialakítása
Ennek keretében az Önkormányzat többek között csomagmegőrzőket, öltözőket, padokat, hulladékgyűjtőket, valamint kulturált illemhelyeket és biztonságos, környezetkímélő, ellenőrzött tűzrakó helyeket biztosít, illetve alakít ki. Az Önkormányzat a Jánoshegyi utat felújítja, és a közvilágítást oly módon alakítja ki, hogy az ne terhelje felesleges fénnyel a környezetét. Az Önkormányzat kisebb játszóhelyeket hoz létre, és az Anna-réten található játszóteret teljesen felújítja.
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nyugdíjas65 2015.01.29. 10:20:55
Megdöbbenve látom, hogy a népszavazásra tervezett kérdés, nem tartalmaz semmiféle információt a Fogaskerekű vasút meghosszabbításáról. Az Önkormányzat döntéséből kiderül, hogy minden változtatás az ott élők nyugalmának a biztosításával kell, hogy megtörténjen. Márpedig, ha a Fogaskerekű meghosszabbításának a tervezett nyomvonalát nem ismerjük, nem fogunk tudni dönteni, ha pedig nem tudunk dönteni, akkor a kisebb baj felé fogunk közelíteni, azaz elutasítjuk a kezdeményezést!
Üdvözlettel: Suhajda István
Csaba Buschi 2015.02.01. 16:54:43
Érdekelne, hogy a Normafán létesülő vagy már most is meglévő parkolók ingyenesek lesznek-e, vagy sem. Ha már néhány hónapja átvették a Normafa és környéke illetékességét, kérném Önöket, hogy a téli időszakban, amikor a Jánoshegyi út gyakorlatilag jégpáncéllal fedett és így gyalogosan járhatatlan, illetve balesetveszélyes, mint éppen a mai napon, homokkal szórják le. Ezzel a kéréssel már fordultam az Önkormányzathoz, de környezet védelmi okokra hivatkozva elvetették a kérésemet. Most ismét felhívnám a figyelmüket, hogy a homok környezetbarát.
Kérésem figyelembe vételét előre is megköszönve, maradok tisztelettel,
Buschi Csaba
Váczi János 2015.02.02. 20:23:38
A Normafán létesülő parkolók ügyében majd a helyi népszavazást követően tudunk pontos tájékoztatást adni, az erre vonatkozó, részletes tanulmánytervek megvizsgálása és megismertetése után.
A Jánoshegyi út kezelése a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-hez tartozik. Az út tisztításában tehát sajnos nem mi vagyunk az illetékesek, de legfrissebb információink szerint a pénteki havazást követően szombat reggelre megtörtént az útburkolatra esett hó eltolása.
Arról viszont engedje meg, hogy tájékoztassam, hogy a homokkal történő leszórás tapasztalataink szerint nem jelent érdemi megoldást. A megfelelő módszer a környezetbarát síkosságmentesítésre a kőzúzalék szórása jelentené, ezt a módszert javasoljuk és továbbítjuk is a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt.-nek.
Köszönjük, hogy jelezte felénk a problémát!
Csaba Buschi 2015.02.04. 18:26:25
A Jánoshegyi úttal kapcsolatban: azt, hogy a havat elkotorták észrevettem, de így még rosszabb lett a helyzet, mert a hóban meg tud kapaszkodni a cipő, a jégen viszont kilátástalan. Az Ön által felvetett megoldás jónak ígérkezik és intézkedését előre is köszönöm!
Elnézést a hosszú levélért, de az apró dolgok határozzák meg leginkább az ember komfort érzetét.
Üdvözlettel!
Beer Monster 2015.02.11. 21:37:54
A fentiek alapján ezt a rehabilitációt jól kiherélték. Fogaskerekű, húzóliftek??? (több százezer embernek?) stb.
A környezet- és természetvédelem fontos dolgok, de nem éppen harminc hektár közösségi sportpályán fog múlni a bolygó megmentése. Meddőhányóink, bauxitbányáink, iszaptározóink és szeméttelepeink ennek a talpalattnyi földnek több ezerszeresét teszik ki, azokkal tessék ilyen részletesen foglalkozni.
Legyenek kedvesek az Alpokban, pl. Ausztriában körülnézni, minden tizenötödik hegyen van egy 50-szer ekkora sípálya. Semmi sem borult fel miatta a környezetben. Legalábbis biztosan nem jobban, mint a lúgtározók, a hőerőművek, vagy akár csak a repülőterek hatására. Most mégis kinek a lelkiismerete szólalt meg éppen egy zsebkendőnyi sípálya és sportpark kapcsán?...
Száz évet léptünk vissza.
RókaRozi 2015.03.07. 16:54:50
Hogy értik azt, hogy "a környéken élők nyugalmának zavarása nélkül"? Csak a víztorony és a Normafa út között kb. 3-400 család él, és őket közvetlenül fogja érinteni az átalakítás. Miért ide kell tenni pl. a buszvégállomást? Miért nem viszik fel a KFKI-hoz? Amúgy az Olimpia szálló elbontása tényleg indokolt.